Choreography for figure skaters

choreography-for-figure-skaters

I train the young Lithuanian figure skaters on the classical dance to build their body, so the coach can focus on their skating skills. The training system does differ from what is essentially learned in a ballet school.

Choreografinio pasiruošimo reikalauja dauguma sporto šakų. Choreografo užduotis – tikslingas atskirų raumenų grupių tobulinimas, plastikos vystymas, mokėjimas pateikti judesio charakterį, sceninės praktikos paruošimas.

Tačiau kiekviena sporto kryptis turi savo ypatybių ir reikalavimų. Pavyzdžiui, dailiojo čiuožimo atstovams atraminės kojos išorinis pasukimas nėra visiškai būtinas, palyginus su keliamais reikalavimais baleto artistams.

Taip pat neverta pamiršti “figūrinių” ypatybių perkeliant svorį į atraminę koją. Aišku, išsamios klasikinio šokio pagal A.J. Vaganovos sistemą pamokos sveikintinos visose sporto kryptyse, tačiau pirmieji mokymosi metai turėtų būti tokie, kad suteiktų būsimam profesionalui didžiausią naudą ir skatintų siekti aukštų rezultatų.

Mokymosi pirmus pusę metų pamokas aš pradedu nuo pratimų vidury salės:
port de bras, tai vysto rankų judesius ir ugdo suvokimą apie judesio charakterį;
klasikinio šokio pozos taisyklingai laikysenai, tai suteikia elementarių judesių koordinacijos įgūdžių.

Tik tuomet mes pradedame pratimus prie virpsto.

Šuoliai – tai dar viena svarbi pamokos dalis. Aišku, šuolių ant ledo ir šuolių ant parketo taisyklės skirtingos, bet tai yra puiki galimybė be traumų išmokti didelių šuolių.

Raumenų patempimas čiuožėjams atsitinka tik baigus visus vystomuosius ir stiprinamuosius pratimus. Tai dar viena darbo su čiuožėjais ypatybė.

Užsiėmimai vyksta grupėse iki 8 sportininkų, nes taisyklingo atlikimo kontrolė svarbesnė negu dirbant su šokėjais. Klasikinio šokio pratimuose niekas nedaroma veltui, o atlikimo grynumas ir taisyklingumas visada atneš gerų rezultatų ant ledo.